■2016年10月24日:Adobe Photoshop Creative Cloudのトラブル
こんなメッセージが表示された。最初は14日だった。
めんどくせえなあ〜と思いつつも、まずいので過去ログを振り返って
Adobeチャットにて問い合わせしてみた。
問い合わせ内容 |
先週からPhoto Shop(以下PS)起動時に「支払情報をご確認ください」というメッセージ窓が表示され、現在残り日数12日とのこと。 支払いは毎月正常にカード会社より支払われており、最新のデータでは6/27にカード会社に請求が入っているとのこと。 メッセージ窓にはアカウントの管理にて確認を促すコメントがあり、アカウントの管理のページを確認しましたが、それらしき情報はありません。 どうすればよろしいでしょうか。 私はPSを自作のデスクトップとACER社製ノートPCで使用しており、2週間ほど前に自作機のOSを再インストールしたのですが、その関係でしょうか。 (そのときのアクティベーションは両方のPCとも問題なかったのですが) なおこのメッセージは両方のPCに表示されます。 またこのメッセージ窓の画像を保存しており、メールその他でお送りすることもできますが、いかが致しましょうか。 よろしくお願いします。 |
チャットの記録
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情報: ご利用いただきましてありがとうございます。ただいま、先のお客様の対応をおこなっています。 恐れ入いりますが今しばらくお待ちください。 お待ちの間、アドビのエキスパートも参加しているコミュニティフォーラムもあわせてご利用ください。 情報: あなたは現在'Adobe担当 'と会話モードに入っています。 Adobe担当 : お問い合わせありがとうございます。 今回のお問い合わせ番号は【】となります。 なお、画面下部の「チャットの終了時にチャットの記録を電子メールで受け取る。」 Adobe担当 : ご入力いただいたお問い合わせ内容を確認しております。少々お待ちくださいませ。 私: ファイルは正常にアップロードされました。Photo Shop.jpg. 私: 画像置きました 情報: お客様とのチャットサポートお問合せ記録は @ へお問合せ終了後に送信されます。 Adobe担当 : 大変お待たせして申し訳ございません。 私: あ、体験版になってしまうという認識はなかったですが、そういうことなんですね。 Adobe担当 : はい、残り日数が表示される、とのことでございますので、現在は体験版が起動している状態であるかと存じます。 私: というと、どこになるのでしょうか? Adobe担当 : 恐れ入りますが、現在はタイからお問い合わせいただいているかと存じますが、 私: タイに在住しているので、アジアのサイトから接続して契約しましたが、adobeさんのサイトにタイはないですし、 どこの国のサイトに接続したのかちょっと覚えていないんですよ。 私: あ、失礼しました、southeast Asiaですね。 Adobe担当 : かしこまりました。 Adobe担当 : 大変お待たせして申し訳ございません。 |
というわけで英語サイトへ。
問い合わせ内容(google翻訳を使用w) |
Message be prompted to confirm that you want to payment information will be displayed when I Login does not have any idea. Payment has been made from the card company, is the case with most recent data that contains the claim to the card company to 27/JUN. Was checking the screen of account management, but it seems to information without any, I do not know well. How can I get. It should be noted that since the message window is Yes to save as an image, you can also be sent. Shall we do how. |
Chat Transcript
(何か所か主語を省略しているので少々読みにくいかもしれないが) |
info: Thank you for your
patience. While you wait, you can try our community forums, where experts are available 24 hours a day, 7 days a week to answer your questions. You can also chat with Adobe experts live on Twitch. See our schedule for Ask the Experts LIVE, and get "How To" video live streams, ask questions, and learn new skills! info: You are now chatting with . Please don’t close the chat window or browser tab since it will end our chat session. Adobe: Hello! Welcome to Adobe Customer Service. Adobe: Hi Adobe: I am reviewing your issue. Please stay online and do not close the chat window or browser in order to ensure our chat session connectivity. 私: Your file was successfully uploaded: Photo Shop.jpg. 私: Hi,Thank you.Just I sent picture but Japanese Language. Aobe: You are welocme. 私: I just question at Adobe Japan.but She said I must need to request here. info: Your chat transcript will be sent to @ at the end of your chat. Adobe: I see that Adobe Photoshop CC (one-year) under @. 私: Yes Adobe: Nathan, as we are facing technical issue the billing date is showing as incorrect. Adobe: Sorry for the above typo Adobe: , as we are facing technical issue the billing date is showing as incorrect. Adobe: So I will go ahead and cancel the subscription so that you can place a new order under the new email id. 私: OK Adobe: , I have cancelled the Adobe Photoshop CC (one-year) and initiated the refund for the last charges. Adobe: So please place a new order under new email id. 私: OK,I'll try in accordance with the mail. Thanks. Adoe: You are welcome. Adobe: Is there anything else I can help you with? 私: No, I want to ask also if I do not know and try. Thanks. Adobe: You are welcome. Adobe: Thank you for contacting Adobe. We are available 7 days a week, 24 hours a day. Goodbye! |
さて、上のチャットを要約すると、どうやらAdobeの手違いで課金システムに異常が起きている。
一旦あんたのIDをキャンセルするから、再度契約し直してよ、という主旨が読み取れる。
関連リンク(フレーム内に展開):
■2013年11月20日:Adobe Photoshop Creative Cloud